"> אוסטיאופורוזיס ושברים בירך - קרן בושי

שעות פתיחה : 8:00 עד 21:00
  יצירת קשר : 050-6551135

אוסטיאופורוזיס ושברים בירך

austoporozis

אוסטיאופורוזיס היא מחלה בה העצם מידלדלת בגלל הפרת האיזון בין התפרקות רקמת עצם ישנה להיווצרות חדשה. המחלה בלתי הפיכה, ומתבטאת בשברים בעצמות, בעיקר בחוליות עמוד השדרה: עלול להיווצר שבר בצורת יתד (Wedge) בחלקה הקדמי או האחורי של החוליה, הגורם להתמוטטות החוליה ודחיסתה, לאיבוד בגובה הכללי ולשינוי במבנה של עמוד השדרה, נוקשות בחוליות וכאבי גב. סיכון גם לשברים בצוואר הירך, בכתף ובשורש כף היד (בנפילה על יד מושטת).
ברנטגן: העצם במקום להיראות לבנה ודחוסה נראית עם מרווחים וצבעה לבן דהוי.

בציור- אוסטיאופורוזיס במפרק הירך

צפיפות העצם מגיעה לשיאה בטווח הגילאים 25-30 ונשארת ללא שינוי רב עד גיל 35-45. לאחר גיל 45 מתחילה ירידה בצפיפות העצם כתוצאה משינויים ברמת הורמוני המין, בפרט אצל נשים מעל גיל 50 כתוצאה מהירידה באסטרוגן. רמת השיא אליה מגיעה צפיפות העצם נקבעת ב- 70% מהמקרים על ידי גורמים גנטיים, ו- 30% קשורים בהרגלי חיים.

אוסטאופורוזיס מתחלקת לשתי קבוצות, בשתיהן הנשים הן בקבוצת סיכון גבוהה יותר מגברים:
1) אוסטאופורוזיס בגיל המעבר (Postmenopausal):גילאי 55-75.
2) אוסטאופורוזיס בגיל המבוגר: נשים – מעל גיל 70, גברים – מעל גיל 80).

גורמי סיכון:

 

– גיל

– מבנה גוף רזה (משקל גוף נמוך מ- 51 ק"ג).

– תורשה. 

העדר פעילות גופנית ומיעוט בתנועה.

שברים בירך הם סיבוך שכיח במצב של אוסטיאופורוזיס: העצם הופכת לדקה מאוד וכל נפילה עלולה לגרום לשבר בצוואר הירך. אמנם לאוסטיאופורוזיס יש מרכיב גנטי משמעותי, אולם בהחלט יש לנו השפעה על מרכיבים אחרים:

  • להישאר אקטיביים: פעילות גופנית של הליכה משפרת את צפיפות העצם בעמוד השדרה. כמה ללכת: 150 דקות בשבוע הליכה מתונה, ניתן לשלב גם ריצה קלה, קפיצה. תרגילים ממוקדים לחיזוק הירך משפרים את צפיפות העצם בירך.
  • בדיקה שגרתית לצפיפות העצם.
  • תזונה מאוזנת המכילה סידן, לעתים יש צורך בתרופות ותוספים.
  • הקטנת הסיכון לנפילות: בבית – לשים לב לשטיחים, מרצפות, שטיח למניעת החלקה באמבטיה. בדיקת ראייה שגרתית (שיווי המשקל שלנו מסתמך ברובו על הראייה).

 

רוצים לדעת אילו תרגילים יעילים כשיש אוסטיאופורוזיס? מלאו הפרטים ותקבלו ייעוץ אישי במתנה

תחזוקה ובנייה: SM Design